Zaman Yönetimini Geliştirmek

Harvard Üniversitesi'nin ekonomistlerinden Sendhil Mullainathan zamanı daha verimli kullanabilmek için bir yöntem açıkladı. Princeton psikologlarından Eldar Shafir ile birlikte yaptıkları ortak araştırma sonuçlarına göre, esas problem zaman değil "band genişliği" eksikliği veya başka bir anlatımla, belirli bir zamanda bir işe odaklanabilme becerisi. Araştırmacılara göre hayatımızda herhangi bir şeyin (zaman, para, su, yemek, vb.) eksikliği, insanların konulara odaklanabilme becerilerini azaltıyor. Örneğin çok susamış bir durumdaysanız ve su bulamıyorsanız başka bir şey düşünme becerileriniz azalıyor.

Yazar bunu arkadaşlarıyla gittiği bir yemekte cep telefonunu tuvalete düşürünce farketmiş. "Telefon gitti ama hayatımda hiç bu kadar lezzetli bir yemek yememiş,  bu kadar keyif aldığım bir sohbet yapmamıştım" diyor. Yemek süresince sıkıcı epostalar veya çağrılar almadığı için iki saat boyunca bütün "bant genişliğini" ilgilenmek istediği konulara (arkadaşlarına ve yemeğe) verdiğini belirtiyor.

"Daha önce zamanımı iyi kullandığımı düşünerek bir toplantı öncesi 5 dakikam olduğunda heme epostalarımı kontrol ederdim. Artık epostalarımı toplantı öncesi kontrol etmiyorum ve bu şekilde toplantım daha verimli geçiyor" diyor.

Aslında Henry Ford bunu 1900'lü yıllarında başında işçilerinin haftalık çalışma süresini 60 saate çıkardığında farketmiş. Verimlilik artışı sadece 4 hafta kadar sürmüş. Haftada 60 saat çalışan işçiler, bir süre sonra haftada 40 saat çalışan arkadaşlarından daha düşük seviyede üretim yapmaya başlamışlar. O da fazla çalışanların fazla çalışanların konular üzerinde yeteri kadar yoğun düşünemedikleri sonucuna varmış.

Profesyoneller için önemli sonuç: kısıtlı zamanınız olması  değil, kaliteli zamanınız olması önemli !