Ekibinizdeki insanlara ASLA söylememeniz gereken 7 cümle

Patronlar, yöneticiler dinliyor musunuz? İşte ekibinizde çalışan insanlara ASLA kullanmamanız gereken 7 cümle:

1) Ücretini ben ödüyorum, benim söylediklerimi yapacaksın: Heeeeeey henüz farketmediniz mi? 21. yüzyıldayız. Tehdit ve güç gösterileri artık sökmüyor. Siz, çalışanlarınızın sahibi veya üstadı değil, sadece onların liderisiniz. Liderler ilham vererek, heyecanlandırarak, eğiterek, yol göstererek çalışanlarını geliştirirler. İyi liderler tehdit veya güç gösterisine başvurmazlar.

2) Şikayetlerini dinlemek istemiyorum: Galiba durumu tersinden anlamışsınız... Aslında şikayetleri dinlemeyi sizin talep etmeniz gerekiyor. Bunun işinizin bir parçası olduğunu anlamanız ve son derece aktif şekilde, olumsuz da olsa geribildirim almaya çalışmanız lazım çünkü o yüksek maaşı bunun için alıyorsunuz.

3) Cumartesi günü ben buradaydım... sen neredeydin?: 7 gün 24 saat uygulayacağınız bu stres, aslında çalışanlarınızı kısa zamanda tüketmenin en iyi yoludur. Bu şekilde onlardan daha fazla verim alamazsınız ve moralleri sıfırlarsınız. Belki de onlara gereğinden fazla iş veriyorsunuzdur. Durumu inceleyip çözüm bulmaya çalışın.

4) Performans değerlendirme görüşmen yakında geliyor değil mi?: Bu cümleyle çalışanlarınızı motive etmeyi mi yoksa onlara gücünüzü hatırlatmayı mı amaçlıyorsunuz? Her iki durumda da çok verimsiz bir yaklaşım... Çalışanlarınıza, onlara değer verdiğinizi ve şirket için önemli olduklarını göstermek daha çok işinize yarayacaktır.

5) Biz yıllardır her zaman böyle yaptık: Bu cümle çalışanlarınızın yaratıcığını anında öldürmek için mükemmeldir ve bir dahaki sefere inisiyatif kullanmaları ihtimalini kesin olarak ortadan kaldırır. Halbuki yeni iş dünyasında sizin daha yaratıcı çalışanlara ihtiyacınız var... öyle değil mi?

6) Maliyetleri düşürmemiz gerekiyor (ve aynı zamanda siz mesela ofisinizin dekorasyonunu değiştiriyorsunuz): Bu çok iki yüzlü bir yaklaşım ve moralleri sıfırlamak için bire bir. Ofis mobilyalarınız mobilyacı amcanızdan hediye olarak geliyor olsalar bile, yaklaşımınız gene de çalışanlarınızın duygularını incitecek bir yaklaşım.

7) Daha iyi çalışman gerekiyor: Yöneticilerin, iletişim beklentilerini daha iyi ifade etmeleri, görevin amaç ve hedeflerini açıkça ortaya koymaları, terminler belirlemeleri, çalışanlarına işin başarısı için gerekli kaynakları vermeleri ve ihtiyaç durumunda yardımlarını esirgememeleri gerekir. Herhangi bir problem durumunda karşılıklı açık yüreklilikle çözüm imkanlarını konuşmaları şarttır. Belirsiz geribildirimler yarar sağlamaz.